AnjavandenBerg.reismee.nl

Tuol Sleng Genocide museum

Vanochtend ging Robin mee naar de tempel. Nadat we eerst uit het boek gewerkt hadden en the past en the present van to be hadden behandeld was het de beurt om m.b.v de laptop van Robin een kerstliedje te oefenen. Hiervoor hadden we van de tekst woorden weg gelaten die de monniken moesten invullen. Dit bleek een uitstekende oefening te zijn en nog best wel lastig. Tot slot natuurlijk met zijn allen het liedje gezongen. (hiervan heb ik een kort filmpje geplaatst).

'S middags ben ik naar het Tuol Sleng genocide museum gewandeld. Tuol Sleng was een geheim centrum waar mensen werden gefolterd door de Rode Khmer. In de Tuol Sleng gevangenis werden tussen de 12000 en 20000 mensen gevangen gehouden, slechts 12 overleefden deze hel......

Ik heb hier geen foto's gemaakt...... ik kon het niet.... wat ik daar zag en hoorde gaat alle menselijke waarden en normen ver voorbij.... terug in het guesthouse moest ik huilen....

Terecht staat dit museum op de lijst van de UNESCO, de gebeurtenissen van toen moeten in het geheugen van de mensen blijven.....dit mag nooit vergeten worden.....

Reacties

Reacties

Nico Rave

Lijkt me vreselijk om de verschrikkingen van de Tuol Sleng gevangenis te zien, mag zeker niet vergeten worden.

Dorine&Peter

Zo afschuwelijk om dat allemaal te zien.......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!