AnjavandenBerg.reismee.nl

Laatste lesdag

Gisterenmiddag naar de old market geweest en heerlijk rondgewandeld (zie foto's).

'S avonds de stiltemeditatie gevolgd bij Wat Langka. Na de meditatie nam een monnik het woord en vertelde over de zin van mediteren. Het doorstaan van pijn, in wat voor een vorm dan ook, en het daar mee om gaan en het je niet laten beinvloeden was de strekking van zijn woorden. Het werd vertaald en was moeilijk te volgen, maar dit is wat ik ervan begreep :)
Vervolgens heerlijk op het terras van Herb cafe gezeten om verukkelijk te eten.

De regen kwam inmiddels met bakken uit de lucht dus we zijn met de tuk-tuk naar huis gegaan.

Vanochtend was mijn laatste ochtend op de tempel. We hebben voor de pauze nog hard gewerkt uit het boek maar na de pauze vond teacher Anja het genoeg. We hebben gesproken over wat voor wensen iedereen heeft in zijn leven. Dit ging vooral over gezondheid en happiness. Chung Luu wenste dat hij veel mocht studeren tjdens zijn verblijf in de tempel. Tot slot speelden we bingo op verzoek van de monniken. Dit keer was er maar eentje die wat nummers gemist had dus dat ging al stukken beter.

Toen kwam de tijd van gedag zeggen. Met heel veel woorden heb ik de monniken bedankt en zij mij. (handen geven etc. mag niet want het is niet toegestaan om een monnik aan te raken)

Toen ik in de tuk-tuk terug stapte moest ik even slikken..... wat een prachtige ervaring dat ik dit heb mogen doen......

en toen begon het keihard te regenen.....het is eigenlijk droog-seizoen maar het regent best veel voor de tijd van het jaar. Het slechte weer blijkt uit China te komen. Er kan door de regen moelijke rijst geoogst worden dus dat maakt het echt vervelend voor de bevolking.

Reacties

Reacties

Elma

Prachtig Anja dat je dit heb kunnen doen!! Nagenieten van al je belevenissen!!

Marja

Zo, jij hebt wel even tijd nodig om straks bij te komen. Wat bijzonder dat je dit mocht overkomen. Sterkte met de reis terug. Hartelijke groet en goede dagen weer thuis! Bedankt voor het delen van zoveel mooie ervaringen. Ik heb genoten!

Nico Rave

Geweldige ervaringen heb je opgedaan, Anja. Bedankt dat je ons hierin hebt laten delen en voor straks goede reis terug.

Henny

Ha Anja, jij hebt genoten ik volgende week donderdag als ik dan weer bij je ben en geniet ik weer mee van je verhalen.
Hele goede reis terug en tot gauw.

ineke Galdeij

Goede reis terug en bedankt voor het delen van al je ervaringen.
Ik had het er nog druk mee :) :)

Margreet Verdoes

Bijzonder en intens wat jij mee hebt gemaakt. Voorlopig zullen al deze nieuwe ervaringen en indrukken jou wel bezig houden......; koester ze! Dank dat ik een beetje met je mee mocht! Goede reis terug en gezellige feestdagen! (

Carola

Wat fijn dat je het zo goed hebt gehad en wat leuk om mee te reizen! hele goede terugreis! tot snel xxx

Fatima

Onwijs leuk om te lezen. Wat heb jij leuke dingen meegemaakt. Sorry voor de late reactie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!