AnjavandenBerg.reismee.nl

Wat Langka en kookles

Vanochtend was een super leuke ochtend op de tempel. Marijanne ging met mij mee en zij gaf een presentaitie over Nederland. Aan het einde van de les hebben we op verzoek van de monniken Bingo gespeeld. Ik had inkopen gedaan bij de International Book Center en natuurlijk ook wat prijsjes (klompjes) uit Nederland meegenomen. We hebben echt gelachen, vooral omdat ik op een gegeven moment geen nummertjes meer had maar er nog 3 monniken geen Bingo hadden..... tja , ze hadden blijkbaar een beetje zitten slapen want de nummers bleken wel al gezegd te zijn..... blijft lastig de getallen in het Engels :)

'S middags ging ik op tijd wandelen, gewapend met paraplu (maar die had ik gelukkig niet nodig), op weg naar Wat Langka. Dit is het tempel complex waar ik de stilte meditatie heb gedaan. Ik wilde dit tempel complex graag met daglicht bekijken omdat ik de tempel binnen in al zo mooi vond..... het was mijn wandeling meer dan waard. Wat een prachtige tempel, zoveel geweldige details. Ik heb inmiddels al veel mooie dingen mogen zien maar Wat Langka is zeker een hoogtepunt.

Na Wat Langka was het tijd om naar La table Khmer te wandelen. Hier had ik afgesproken om een kookles te volgen. Samen met een Amerikaans meisje, Tara, werden ons de geheimen van de Cambodjaanse keuken verteld. Het voorgerecht was een een mangosalade met garnalen. Hiervoor werd, in mijn ogen, een onrijpe mango gebruikt maar dit bleek wel de bedoeling te zijn anders zou de salade teveel vocht bevatten.

Als hoofdgerecht heb ik de traditionele Khmer Amok gemaakt. Een curry gerecht wat gaar gestoomd wordt in een kommetje van bananenbladeren. De curry pasta heb ik helemaal zelf gemaakt.

Als nagerecht heb ik gekookte banaan met kokosmelk en gelatine gemaakt.

Ik krijg de recepten via mail toegestuurd dus wie weet ga ik er thuis nog wel eens iets van maken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het maken van de currypasta veel werk vond en dat wij in Nederland ook niet alle ingredienten vers tot onze beschikking hebben. Maar we zullen zien.

Samen met mijn kookmaatje,Tara, hebben we heerlijk genoten van onze eigen bereide maaltijd!

PS: Ik heb van verschillende mensen foto ruimte cadeau gekregen, waarvoor heel veel dank !!! Door de soms moeizame WIFI heb ik soms wat moeite om foto's te plaatsen dus ik denk dat ik met het aantal dat ik nu heb prima uitkom !! nogmaals dank !!

Reacties

Reacties

Elly

Weer heeel leuk om te lezen!

Nico Rave

Zeker weer met plezier gelezen en de foto's bekeken.

Annemaria Vergeest

Wat leuk om op deze manier jouw mooie avontuur een beetje mee te beleven !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!