AnjavandenBerg.reismee.nl

Sihanoukville, Otres beach

Gisterenavond, na ee n 5 uur durende busrit, aangekomen in Sihanoukville. Heerlijk gegeten bij Pappa Pippi met onze voeten in het zand!
Vanochtend al vroeg over het strand gewandeld en een heerlijke dag aan het strand gehad. De foto's vertellen het verhaal. Relaxen op een tropisch strand, wat kan het leven toch mooi zijn !
Zoë vertok halverwege de dag om naar een eiland te gaan.

'S avonds zijn we naar Otres market gegaan,een soort hippie markt met sieraden, kleding en eetstalletjes en live muziek. Super relaxte sfeer met excentrieke mensen.

In ons bungalowtje is het super warm dus we kletsen nog wat op onze veranda in de hoop dat het een beetje afkoelt.

Morgen nog een strand dagje tot 15 uur, dan nemen we de bus weer terug naar Phnom Pehn.

Keurig op tijd verscheen de VIP bus , echter het bleek helemaal geen VIP rit te worden. Er waren ontzettend veel stops, steeds weer andere mensen stapten in en uit. Na een uurtje onderweg werd er uitgebreid gestopt voor een maaltijd. Na de maaltijd wilde een man niet meer mee de bus in, hij bleef maar herhalen dat hij naar de airport wilde. niemand begreep echt wat hij wilde en na 10 minuten dit tafereel aangekeken te hebben was ik het zat, stapte de bus uit en zei: So, let's go now, go in the bus. Ik stond versteld van mijn overtuigings kracht. Iedereen staptten de bus in en we gingen weer verder. Na 4,5 uur kwamen we in een gigantische file om tot slot na een rit van 6,5 uur bij een busstation gedropt te worden. Helaas lag dit busstation niet in de beste wijk van Phnom Pehn. Met een uitstraling van mij raak jij niet aan, zochten we zo snel mogelijk een tuk-tuk om ons naar het guesthouse te brengen. We waren er moe van, ze hadden beloofd dat de busrit 3 uur zou duren ..... dan is ruim het dubbele best lang.

Morgen weer les geven in de tempel !! Yeah #zinin

Nico Rave

Mooi verslag van een dag met erg veel indrukken. Ook leuk om de foto's en de video's te bekijken.

ineke Galdeij

Heb je nog lunch geserveerd in de bus?