AnjavandenBerg.reismee.nl

Dinsdag 6 december

Afgelopen nacht helaas niet zo goed geslapen, ik was heel misselijk, had het bloedheet en koude rillingen. Om 4.30 heb ik moeten spugen maar gelukkig ging het daarna veel beter met mij.

Dus na het ontbijt ging ik op weg met de tuk-tuk naar de tempel. Ik heb vanaf nu een vaste tuk-tuk chauffeur die het vervoer naar de tempel en weer terug naar het guesthouse voor mij regelt. Zijn naam is Pol en ik heb zijn telefoonnummer (haha). Inmiddels heb ik nl. een lokale sim-kaart zodat ik overal 3G heb.

Aangekomen bij de tempel pak ik veel van mijn boekjes die ik uit Nederland heb meegenomen (speciale dank aan Ceri, Saskia en Martine) en leg deze op het bureau. Er komt een klein jongetje het klaslokaal binnen lopen, ik schat hem zo'n 10 jaar oud. Inmiddels heb ik gehoord dat de monniken iets verlaat zijn i.v.m. een ceremonie die zij bij moeten wonen. Yet per, het kleine jongetje, blijkt verrassend goed Engels te spreken. Samen lezen wij een boekje.

Ondertussen druppelen de monniken binnen en beginnen we met een voorstel ronde. De meeste zijn tussen de 16 en 24 jaar en gemiddeld leven zij 2 jaar in de tempel. Er komen er een paar uit Phnom Pehn en een paar van het platteland, deze blijken ook neven van elkaar te zijn.

We herhalen kort de les van gisteren en gaan dan verder in het boek. Ook vandaag hebben ze er echt zin in en dat geeft mij veel positieve energie.

Soms vind ik het wel lastig om de theorie uit te leggen maar goed met enig geduld komen we er goed uit met z'n allen.

Tot slot spelen we het spel: Slam the bord. De meesten kennen dit niet maar na 1 rondje snapt iedereen wat de bedoeling is.

Ik hoor van monniken dat ze in de buurt een aankondiging gedaan hebben dat er gratis Engelse les gegeven wordt dus vandaar dat er Yet per en nog een andere jongen, die geen monnik is, in de klas aanwezig waren.

Eenmaal terug in het guesthouse doe ik een klein middag-dutje om vervolgens naar de Russian -market te gaan. (geen idee waarom deze zo heet?). Hier zijn veel lokale producten maar ook souveniers te koop. Ik koop in een Chinese winkel speciale pleisters tegen pijn (op verzoek van Herman). Verder koop ik palm sugar balls (op verzoek van nuygen) en nog wat armbandjes, wierook en schaaltjes van kokosnoten. Tja, thuis denk je vaak wat moet ik hiermee maar goed hier vind ik het allemaal leuk (haha).

Reacties

Reacties

Jose van Miltenburg

Heerlijk hoe je ons mee neemt op avontuur!

Nico Rave

Helemaal eens met Jose. Leuk!

Ilse nulkes

Weer genoten van je verhaal
Pas goed op je zelf
Dikke kus je zus

Ineke Galdeij

Het wordt nog druk in je klas :)
x

Heleen

Leuk dat ze al goed Engels kunnen. Is je misselijkheid weer weg? Rustig aan maar!????

Hilde de Wit

Hoi Anja, wat leuk om je verhalen te lezen. Geweldige ervaring!
Veel plezier verder :)
Groeten uit Kuala Lumpur, Hilde en Adrian.

Martine Goulmy

Heel leuk!! (niet het ziek zijn natuurlijk) ;-)
maar je verhaal, je belevenis...
leuk om te lezen..

Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!