AnjavandenBerg.reismee.nl

Aangekomen in Phnom Penh

Vanuit Amsterdam via Hongkong na 16 uur reizen aangekomen in het warme, 32C, Phnom Penh. Ik werd samen met Marijanne opgewacht door Hong. Hij begeleidt ons naar de tuk-tuk om naar het guesthouse gebracht te worden. Tijdens de tuk-tuk rit krijg ik de eerste indrukken van Phnom Penh. Een warme, drukke , aziatische stad met op iedere hoek wel iets fascinerends te zien. De vele eet-stalletjes, de overvol gelaade scooters, de slapende mensen op een matrasje langs de kant van de weg, de tempels, de toeterende auto's, het chaotische verkeer en natuurlijk de monikken in hun prachtige oranje gewaden.... je komt ogen tekort om alles in je op te nemen.

Na een klein uurtje kwamen we aan in Narin guesthouse. Daar bleek het moeilijk te zijn om een 1 persoons kamer te krijgen maar na enig aandringen is het toch gelukt. De kamer is sober en ik kijk uit op een muur, maar vooruit ik ga lekker douchen en eventjes 2 uur slapen om daarna , joepie , de stad in te gaan.

Na mijn dutje ontmoet ik Jaap en Zoë , 2 andere vrijwilligers van Voluntoura. Super leuk om hun enthousiaste verhalen te horen. Jaap heeft op de markt wat insecten, spin, krekel en scorpioen gekocht en met grote hilariteit proef ik van de spin en de krekel. Van de scorpioen kan je last van je maag krijgen dus die sla ik over !

Marijanne en ik gaan op stap naar 242 street, een leuke winkelstraat die we helemaal uitlopen om daarna bij het koninklijk paleis en de zilverpagode uit te komen. Deze zijn helaas al gesloten maar op advies van een tuk-tuk chauffeur laten we ons naar Wat Phnom brengen. Dit is een in 1373 gebouwde tempel die ligt aan de oever van de Tonlè sap rivier. De tempel is gebouwd ter ere van Duan Penh en ligt op een heuvel van 27 meter hoogte. Hiermee vormt de tempel het hoogste punt van de stad. Door de vele , soms knipperende, lichtjes lijkt de tempel wel op een kermis atractie maar binnen in de tempel voel je de sfeer die bij een tempel past: rust en vrede.

Vanaf de tempel lopen we langs de rivier richting de night market, hier vind je veel kleding en eettentjes. We besluiten deze indrukwekkende dag in een restaurant aan de riverside en eten daar Khmer Amok, een traditioneel curry gerecht.

Moe maar voldaan van deze eerste indrukwekkende dag plof ik op mijn bed en val als een blok in slaap.

Reacties

Reacties

Marja Faber-Sportel

Super leuk om in Ierland je eerste verhaal te lezen. Hopelijk ben je een beetje bijgekomen. Veel plezier, succes, sterkte, en alles wat je nodig hebt. Lieve groet.

Margreet Verdoes

Fijn dat je goed bent aangekomen en mooi im te lezen dat je direct maximaal van een dag probeert te genieten! Eet maar niet teveel insecten, brrrrrrrrr. Hoop dat je goed geslapen hebt na de reis! Lieve groet, Margreet

chantal

Heel veel plezier en lekker genieten

Linda Blankestijn-Reijinga

Leuk om te lezen. Zo'n compleet andere wereld. Heel veel plezier!! X

Michellene

Klinkt fantastisch!
Geniet ervan!

Nico Rave

He Anja, sorry voor m'n late reactie, fijn dat je goed bent aangekomen en dat je al hebt genoten van je eerste dag. Veel plezier nog en groeten Nico

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!